Na skróty

Forum ogrodnicze  zapraszamy klik

czwartek, 25 kwietnia 2013

Jagoda kamczacka uprawa ,sadzonki - owoce , zdjęcia , uprawa , podlewanie , zimowanie , nawoŻenie, kwitnienie forum blog


  • Wymagania: roślina wytrzymuje mrozy do –45 stopni Celsjusza, a kwiaty do –8 stopni. Stanowisko powinno być słoneczne, ziemia żyzna, wzbogacona obornikiem  .
  • uprawy: wskazane jest  sadzić blisko siebie dwa krzaki jagody kamczackiej w odległości 1 metr najlepiej różnych odmian . Jeden krzak też zaowocuje, ale słabiej. Krzewów nie przycina się, na starszych okazach można usuwać stare pędy. 
  •  Źródło  wikipedia 
  • Od siebie dodam że lubi ziemię kwaśną + kora na wierzch w moim przypadku :)
  •  
  • Podlewamy  jak jest słoneczne lato dość często
  • Kwitnie  w kwietniu  .
  •  
  •  

                
ostatni lisc paulowni



6 komentarzy:

  1. Mam cztery krzaczki jagody kamczackiej, od ośmiu lat :) Kwitną i owocują obficie. Są pierwszymi owocami w ogródku, więc z chęcią zajadamy (mimo lekkiej goryczki w smaku).
    U nas ptaków pełno, ale jeszcze nigdy nie zjadły mi jagód. Może u mnie jakieś niejagodożerne gatunki ptaków ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczny krzew w ogrodzie. Jeszcze zanim inne rośliny wypuszczą kwiaty, jagody już można zrywać i jeść :) Mam w ogrodzie dwie odmiany, posadzone krzyżowo. Pierwszy rok w ogrodzie i już dały owoce!
    Zauważyłam jednak, iż krzaczki upodobały sobie niewielkie pająki. W przypadku borówki amerykańskiej, żaden owad się do nich nie zbliża, natomiast jagody kamczackie są schronieniem dla wielu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wieszamy na krzewie różne błyskotki z choinki ,płyty DVD itp.ptaki nie atakują.

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przed ptakami zabezpieczamy jagody ,wieszając na krzaku błyszczące przedmioty.płyty DVD ,bombki,itp.

    OdpowiedzUsuń
  5. ja w tym roku czekam na pierwsze owoce, fakt, że już kwitną zaskoczył mnie mocno pozytywnie:)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarz Zapraszamy na forum www.ciekawerosliny.pl