Na skróty

Ognisko 10 11 2013 :) smacznego

niedziela, 15 lipca 2012

Bez południa uprawa sadzonki lagerstroemia indica - uprawa podlewanie zimowanie itp 2013

lagerstroemia - bez południa
Wysiew  z nasion
ziemia uniwersalna + kwiatowa
co 2 tyg  uniwersalny florovit 
podlewanie w lato dość obficie  po przeschnięciu górnej warstwy ziemi  
Rozmnażanie przez podział gałązek
zimować próbowałem w gruncie    
ale mimo okrycia fest   bzy że tak powiem zdechły  
Na szczęście przed zimą wykopałem 2 bzy i przezimowałem w piwnicy 
W ten sposób bez problemu zimuje 
Efekt na zdjęciach
Zdjęcia jak kwitnie + kontynuacja tematu ( FORUM OGRODNICZE) KLIKNIJ TU LUB PIERWSZE ZDJĘCIE.




ostatni lisc paulowni



 
http://ciekawerosliny.pl/forum/viewtopic.php?f=43&t=49

20 komentarzy:

  1. Moja lagerstroemia w tym roku zakwitnie. Kupiłam ją jako sadzonkę w zeszłym roku. Nie kwitła. Lubi bardzo dużo wody ok 0,5 litra dziennie -stoi na balkonie w słoncu. Na zimę była w mieszkaniu( 20 C) i wypuściła nowe listeczki. Powinna być w chłodzie ale nie miałam gdzie ją dać. Po wystawieniu na balkon w IV, wszystkie uschły. Pościnałam gałązki do zeszłorocznych i zaczęłam podlewać. Od V - Planton K -do roślin balkonawych. Każda gałązka urosła conajmniej 15-20 cm i dopiero w VIII pokazały się pąki kwiatowe. Jeszcze nie wiem jaki będzie ich kolor. Dużo podlewam , czasem nawozem do pomidorów ( co 3 tyg wg zaleceń). Zamierzam wysadzić ją do gruntu za miesiąc i okryć na zimę, ale boję się że ją stracę. Proszę o pradę jeśli ktoś już to zrobił.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam . Ja straciłem wszystkie które zostawiłem w gruncie .Mimo solidnego okrycia 2 letnie nie wytrzymały mrozów po - 30

      No chyba że starsze okazy :)

      Usuń
    2. Pięknie zakwitła, kwiaty ciemnoróżowe do czerwonych, bardzo dużo. Zdjęcia mam w telefonie i następnym razem wkleję. Pąki nie rozkwitają wszystkie razem, tylko pejedyncze na gałązce.Musi być często pdlewana i nawożona. Mieszkam przy granicy czeskiej nad Odrą. Zimy są różne, czaseem bywa -20 C. Ciągle nie wiem czy wsadzić ją do gruntu, bo ciągle kwitnie.

      Usuń
    3. Nareszcie do mnie dotarła, teraz jak zadbać, mało wiem jeszcze, dobrze że dopiero koniec sierpnia i słonko
      http://www.photoblog.pl/darek55/157344663/lagerstroemia-indica-nereszcie.html

      Usuń
  2. A to czekam na foto :) Moje były za młode żeby kwitnąc w tym roku . No chyba że za mało koksu dałem ;)

    Pozdrawiam i czekam na linki do zdjęć

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie dostałam od koleżanki nasiona < czeka mnie niezła zabawa zanim zobaczę pierwsze kwiaty i pytanie czy je zobaczę ;-)Pozdrawiam miłośników tej roślinki.

    OdpowiedzUsuń
  4. A czy komuś przetrzymała zimę w gruncie? Bo ja w tym roku swoje zostawiłam na dworze i przykryłam je tylko gałązkami igliwia, teraz boję się, że wiosny nie dotrzymają, a mają 3 lata i z utęsknieniem czekałam aż zakwitną :( Jakie minusowe temp. jej nie szkodzą? Bo we Wrocławiu w tym roku nie jest ostra zima to może jest szansa, że mi nie przemarzną. W tamtym roku 6 mi odbiło z korzeni, ale były dużo lepiej okryte.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie nie nie, ja wszystkie te rarytasy wywożę na lato i zakopuję w doniczkach, puszczają korzonki i wracają do domku na zimę, wierzcie nie da się, zbyt dużo straciłem, te palmy, banany itd, lepiej zabrać na zimę, wiem że ciężko, nie mamy miejsca, ale w sumie IM lepiej i nie zginą, chyba że nieumiejętnie przelejemy zimą, kub jak ja zamordujemy fosforem Proteę i inne takie z Południa, nie eksperymentujcie Darek55

      Usuń
  5. raqczej nie zostawiac tej rosliny na dworze na zime ,podobno mozna ale to nie jest prawda .ja stracilam w ten sposob juz 2 egzemplarze .mam obecnie duza wypielegnowana rosline ,pieknie wyglada ,ma 2 lata ,ale jeszcze nie kwitla i nie wiem czy zakwitnie .okazala roslina ,zadbana ,zobacze ,zaczekam .duzo wody ,wymaga nawozenia ,nie jest t rudna w uprawie ale kwiatow brak ,moze beda pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  6. Wsadziłem do gruntu jedną sztukę a drugą do szklarni :) Zobaczymy z czasem jak to będzie i oczywiscie będę aktualizował ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jedną zostawiła w dużej donicy na dworze przez zimę. Myślałam ,że zmarzła . Wypuściła listki . mam ją 3 lata .Czekam kiedy zakwitnie . Jedną zimuję w piwnicy w formie drzewka , mam już 4 lata nie kwitnie .

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam. Ja też wysiałem nasiona, część powschodziła, wsadziłem w doniczki i czekałem co z tego będzie. W pierwszym roku zadnych kwiatów, edrugim też nie, w trzecim kilka najładniejszych wsadziłem do gruntu (wszystkie zmarzły). "Ostały jeno" dwie sztuki w doniczkach i już zagubiłem rachubę ile mają lat. Szwagier nabijał się ze mnie, co to za cudo i że jak zakwitną, to stawia pół litra. I nagle dziś się okazało, że pojawiły się zawiązki kwiatów (szwagier przegrał) i bardzo się z tego cieszę, a wczoraj zastanawiałem się, czy nie wyrzucić ich i wsadzić w donice np. hortensje.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wysiałam nasiona w lutym, wzeszło siedem roślin. Mają teraz około 30 cm wysokości. Cztery rozkrzewiły się od samego dołu, a trzy rosły jako pojedyncze pędy i dopiero teraz zaczęły wypuszczać boczne. Za to jeden z nich zakwitł!!! Ma fioletowe kwiaty i pełno pąków. Czy to nie za wcześnie?

    OdpowiedzUsuń
  10. No dość ciekawe że tak wcześnie kwitnąć będzie . Jest dużo odmian i widocznie trafiła się taka co szybko kwitnie . Czekamy na link do zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, czy potrafię wkleić link do zdjęcia :) Spróbuję
      http://imageshack.us/scaled/thumb/690/41pz.jpg
      Jeśli nic z tego nie wyjdzie, proszę o pomoc.

      Usuń
  11. Jest ale malutki kwadrat . Proszę dać link do dużego zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A teraz?
      http://images63.fotosik.pl/53/c5db0f40ee8a94f9gen.jpg

      http://images61.fotosik.pl/53/b6f457485b5c58e7gen.jpg

      Usuń
  12. Jest :) taka mała i kwitnie , gratulacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślałam, że może przestanie się rozwijać, ale nadal wypuszcza boczne pędy i ciągle kwitnie.
      Tylko ta jedna, pozostałe rosną, ale nie zakwitły.
      Potem napiszę, jak kwitnąca przetrwała jesień i zimę i czy wiosną "odżyła" :)

      Usuń
  13. http://www.photoblog.pl/darek55/157344663/lagerstroemia-indica-nereszcie.html

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarz Zapraszamy na forum http://ciekawerosliny.pl